-
قابل دانلود از شنبه, ۳ تیر ۱۴۰۲
فهرست مطالب: Part I Theoretical Framework1 Introduction: Rationale and Overview . . . . . 3 2 Defining Specific Learning Disorder: The Evolution of the Diagnostic Criteria . . . . . . . . 9 3 Anxiety, Executive Functions, and Reading Disorder: A Neurobiological View . . . . . . . . . 17 4 The Need for Integrated Supports in Schools and the Role of School Psychologists. . . . . . . 25 5 How Psychoanalytic Theory Can Help Us Understand Learning Disorders . . . . . . . . . 43 Part II Psychologically Informed Treatment for Individuals with LD 6 Neuropsychoeducational Treatment . . . . . . . 55 7 An Evidence-Based Psychological Treatment Program for Learning Disorders: The I Can Succeed Program. . . . . 65 8 Integrating Cognitive-Behavioral Therapy Practices Within an Evidence-Based Reading Intervention to Reduce Childhood Anxiety and Improve Reading Outcomes . . . . 87 9 Adapting DBT for Youth with Learning Disorders . . . 109 10 Using Psychoanalytic Techniques and Weiss’ Control Mastery Theory to Treat a Person with Learning Disorders: A Case Study of Moria . . . . 143 11 The Neuropsychodynamics of Learning Disorders . . . 175 12 A Contemporary Psychoanalytic Consideration of Nonverbal Learning Disabilities . . . . . . . . 195 13 Psychiatry and Learning Disorders . . . . . . . 205 Part III Assessment and LD 14 Preventing Misattribution of Learning Disorders Symptoms to Psychopathology: The Importance of a Comprehensive Neuropsychological or Psychoeducational Assessment . . . . 225 15 Therapeutic Assessment with Specific Learning Disorders . . . . 249 16 Integrating Psychology, Psychiatry, and Neuroscience into Clinical Assessment of Specific Learning Disorder . . . 271 17 Summary . . . . . . . . . . . . . 279 Index. . . . . . . . . . . . . 281 فهرست به فارسی (ترجمه ماشینی): بخش اول چارچوب نظری مشخصات فایل |
|
عنوان (Title): | Learning Disorders Across the Lifespan_ A Mental Health Framework |
نام فایل (File name): | 1024-www.GeneProtocols.ir-Learning Disorders Across the Lifespan_ A Mental Health Framework-Springer (2023).pdf |
عنوان فارسی (Title in Persian): |
اختلالات یادگیری در طول عمر _ چارچوبی برای سلامت روان
|
ایجاد کننده: | Amy E. Margolis, Jessica Broitman |
زبان (Language): | انگلیسی English |
سال انتشار: | 2023 |
شابک ISBN: | 9783031217715 |
نوع سند (Doc. type): | کتاب |
فرمت (File extention): | |
حجم فایل (File size): | 5.97 مگابایت |
تعداد صفحات (Book length in pages): | 284 |
پس از پرداخت، دانلود فایل آغاز می شود
درباره درگاه پرداخت نکست پی بیشتر بدانید
تمامی درگاه های پرداخت ژنـ پروتکل توسط شرکت دانش بنیان نکست پی پشتیبانی می شود. نکست پی دارای مجوز رسمی پرداختیاری به شماره 1971/ص/98 ، از شرکت شاپرک و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دارای نماد اعتماد در حوزه (متمرکزکنندگان پرداخت) از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت معدن و تجارت است.